Afbeelding Service & onderhoud

Service & onderhoud

Alle vragen over uw woning.

Als je een nieuwbouwwoning koopt, komt er veel op je af. Daarom kun je voor vragen, servicemeldingen en reparatieverzoeken altijd bij ons terecht.

Vul onderstaand formulier zo compleet mogelijk in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Woonwijzer

Als nieuwe bewoner ontvang je een woonwijzer met meer informatie over de technische uitgangspunten van jouw woning. Welke kleur verf is gebruikt voor de kozijnen? Van welk merk is het tegelwerk? Aan welke keurmerken voldoet de woning? Je leest het allemaal in de woonwijzer die je van ons hebt ontvangen op een USB stick.

Formulier Servicemelding

Wij streven ernaar om deze binnen 5 werkdagen in behandeling te nemen. Bij een gegronde melding schakelen wij de betreffende onderaannemer in of plannen wij zelf een inspectie in bij één van onze onderhoudsmonteurs. Onze onderhoudsmonteurs verhelpen wanneer dit mogelijk is, de melding direct.

Woning

Type

Gegevens

Naam(Vereist)

Servicemelding

Tip: vul een nieuw formulier in als je meerdere meldingen hebt. Des te sneller kunnen wij je helpen.
Sleep bestanden hierheen of
Max. bestandsgrootte: 64 MB.
    Maak je melding nog duidelijker door foto’s van de situatie toe te voegen. Bijvoorbeeld het deurnummer, de melding op de warmtepomp, het nummer van je keuken, de schade, etc.

    Veel voorkomende meldingen

    Veel voorkomende meldingen hebben we alvast voor je op een rijtje gezet. Misschien kun je daarin al het antwoord op je vraag vinden. Daarnaast kun je altijd voor meer informatie de woonwijzer raadplegen.

    Dit kan geen kwaad. Er mag namelijk water in de kruipruimte staan. Het water in de kruipruimte wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de grondwaterstand en/of regenval. Hierop hebben wij geen invloed en dit valt dan ook buiten de garantievoorwaarden.

    Wanneer er geen water in de sifon staat, kan dit een rioollucht veroorzaken. Dit probleem kan eenvoudig worden opgelost door slaolie in de sifon te gieten.

    Slechts in één situatie valt dit onder de garantie. Hieronder leggen we uit hoe dit zit.

    Als het geen garantie is, geen zorgen. Als je een glasverzekering hebt, wordt de ruit vaak vergoed door je verzekering. Tip: schakel hen tijdig in.

    Hoe zit het precies?
    Wanneer je melding maakt van een gescheurde ruit na oplevering, valt deze normaliter NIET onder de garantie. Alleen wanneer de ruit is gescheurd als gevolg van de montage, dus wanneer het glas is beschadigd door bijvoorbeeld een spijkertje; valt dit onder de garantie.

    In alle andere gevallen is er geen sprake van garantie bij een gebroken ruit. De meeste breuken en scheuren ontstaan als gevolg van thermische spanningen in het glas. Thermische breuken vallen niet onder de garantie maar worden wel vergoed door de glasverzekering. Er kan pas met zekerheid worden vastgesteld wat de oorzaak van de breuk is na demontage van de gescheurde/gebroken ruit. Mocht het een thermische breuk zijn, dan zal de glasleverancier de kosten van de vervanging bij je in rekening brengen. U kunt de vervanging vervolgens declareren bij jouw verzekering.

    Het is wel verstandig deze schade van tevoren te melden bij jouw verzekering en goedkeuring te vragen voor reparatie. Daarbij kun je vermelden dat, indien het schade is door montage, de leverancier de kosten op zich neemt. Hiermee voorkom je eventuele problemen met de verzekering bij het achteraf melden van een reeds gerepareerde schade.

    De meeste scheurvorming in wanden, plafonds en vloeren zijn zogenaamde krimp- en zetscheuren. Deze scheuren worden veroorzaakt door het krimpen en uitzetten van diverse materialen. Ze zijn helaas niet te voorkomen en vallen daarom niet onder de SWK-garantie.

    Hout is een natuurproduct en kan uitzetten of juist krimpen. Na het plaatsen in de woning duurt het een tijdje voordat de trap zich heeft ‘gezet’  Hierdoor kan het voorkomen dat een trap kraakt. Het advies hierin is in elk geval één stookseizoen af te wachten zodat de trap zich nog kan zetten. Mocht de trap na het stookseizoen nog steeds erg kraken kunnen wij de serviceaanvraag doorzetten naar de leverancier.

    Op de website van VIOS vindt je meer informatie en uitleg over het kraken van trappen.

    Wil je de trap na het eerste stookseizoen gaan schilderen? Voor handige tips en een stapsgewijze handleiding, bezoek deze website: https://www.ankerstuyshop.nl/je-trap-schilderen.

    Schade door extreme weersomstandigheden (zoals extreme regenval, onweer en storm) vallen buiten de SWK-garantievoorwaarden. Wij adviseren je om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met je verzekeraar.

    Wil je een melding doen van een beschadiging aan de woning na de oplevering?
    Wij leveren jouw woning met zorg op. Schades die niet op het opleverformulier staan, vallen helaas niet onder de garantie.

    De meldingen die wij als serviceafdeling ontvangen, worden getoetst aan de SWK-garantievoorwaarden, waaronder jouw woning is gebouwd. Eén van de voorwaarden is dat beschadigingen die na oplevering worden geconstateerd en/of zijn ontstaan, niet onder deze voorwaarden vallen, omdat het simpelweg niet meer te achterhalen is hoe deze schade is ontstaan.